Hra mlyn sa hrá na špeciálnom hracom pláne. Hrací plán je na nasledujúcom obrázku:
Na začiatku hry majú obaja hráči 9 alebo 12 kameňov. Prvý začína hráč s bielymi kameňmi. Úlohou hráča je položiť tri svoje kamene tak, aby ležali vedľa seba zvislo alebo vodorovne (vytvoriť mlyn) a zabrániť súperovi vytvoriť mlyn. Ak hráč vytvorí mlyn, môže zobrať ľubovoľný kameň súpera, okrem kameňov v mlyne.
Hráči striedavo prikladajú kamene, ak už umiestnili všetky kamene, môžu pohnúť ľubovoľným vlastným kameňom na najbližšie voľné políčko, ostatné pravidlá zostávajú v platnosti. Ak má hráč tri kamene, môže so svojimi kameňmi skočiť na ľubovoľné voľné políčko. Ak má hráč dva kamene, prehral. Ťahy pri vytváraní mlyna sa nesmú opakovať, čiže nemožno pohnúť kameňom z bodu A do bodu B a v nasledujúcom ťahu z bodu B do bodu A, ak sa pritom znovuvytvorí mlyn. V ďalšom ťahu sa môže vrátiť na pôvodné miesto.
Remíza nastáva, ak sa žiaden z hráčov nemôže pohnúť. Ak sa nemôže pohnúť iba jeden z hráčov, druhý hráč ťahá dvakrát či viackrát po sebe (možno sa dohodnúť, že remíza nastáva, aj keď jeden z hráčov nemôže vykonať ťah).
Poznámka: Existuje aj variant mlynu, v ktorom možno ťahy opakovať.
Pingback: Projekt Mlyn (Python). Hrací plán 1. - Podklady pre výuku fyziky, informatiky a techniky